måndag 9 augusti 2010

Kära Grannar Ovan

(ja, vi skulle ha flyttat tidigare och nej jag har aldrig tyckt så här illa om några som jag inte ens känner förut)

Kära Grannar Ovan,

Det är med stor fascination som jag har begrundat och till slutligen faktiskt beundrat er kapacitet till att föra ett sådant oväsen med så enkla medel.
Allt ni verkar ha bistått er med är några stolar, eller bord och era hälar.
Detta hopkok har fått det att låta som att ni har varit dryga 20 personer på middagsbjudning mitt in natten...?

För mig har det varit helt ok att få invänta tolvslaget innan jag har fått sova, men när sovtiden har sträckt sig till runt 02:00-04:00 (och man ska upp klockan 06:00) flera vardagar i veckan i snart ett helt år så kan jag tyvärr inte säga att jag dragit på smilbanden.
Tvärtom har jag mest reflekterat över hur fantastiskt svårt det verkar ha varit för er att förstå innebörden av "kan ni vänligen vara lite tystare, jag försöker få lite sömn", hade ett klassiskt "Håll Käften" passat Herrskapet bättre?

Jag vill bara påpeka att även om lägenheten är liten så är Ni i alla fall till 80% anledningen till att vi flyttar, det är väl alltid något i alla fall, Grattis!

Jag tror att jag hade blivit mindre irriterad om ni hade spelat musik på högsta volym nu de sista månaderna, för hur jävla svårt kan det vara att utan instrument eller högtalare INTE låta som en omkring-kastad lådbil utan hjul, eller som en elefant på stilettklackade styltor? VAD GÖR NI EGENTLIGEN!?

Inte ens öronproppar garderade med hörlurar och musik har lyckats stänga ute era ...dunsar... (som inte känns rätt då det mer är som rekyler i golvet)

Hoppas personer som ska bo under er nästa gång har mer överseende, eller mindre... av allt!

Ad multos et faustissimos annos,
/MBx2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar