onsdag 29 april 2009

Varför inte måla något fult?

Paus på kamerafronten, men snart är det långhelg! Under tiden har jag istället börjar måla om min 2 meters höga tavla för 30:e gången. Den har allt från mackaroner till ja gud vet vad på inmålat i färgen. Jag tänkte göra 5 demoner efter yogans filosofi, där vi har 5 demoner som följer oss och förstör för vårt själsliga liv, hur vettig man nu blir av det, men i alla fall! Ville göra något fult för en gångs skull. Som vanligt ser man ju inte det här men denna tavla har några riktigt häftiga 3d effekter som gör att saker "kommer ut" ur tavlan. (Miniatyren återger bättre hur tavlan ser ut än när man klickar och ser den i storformat) Här är arbetet som det ser ut nu, lär väl bli färdigt under helgen. (en notis: jag vågar inte gå och lägga mig om jag släcker lyset och tittar på tavlan efter att det är släckt, det ser ut som de kommer ut ur tavlan... så feg är jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar