tisdag 23 november 2010

David Attenborough

Om ni inte redan har sett detta program så kan jag tipsa om detta, det är ett program från 2009 där David Attenborogh (Planet Earth etc) pratar om befolkningsmängden här på jorden. Du kan titta på programmet på svtplay

Jag bestämde mig för en tid sedan att jag inte ska flyga, problemet blir väl när man ska hälsa på svär-föräldrarna... men annars om jag ska åka norrut så blir det tåg.
Jag blir illa till mods när jag tänker på hur framtida generationer kommer att ställa sig frågan varför vi inte gjorde något när vi visste om konsekvenserna.

Nåväl, jag säger som Attenborough: "Can our intelligence save us? I hope so"

Roligare nyheter, det visar sig att bildandet av universum kan vara flera billioner år äldre än vad man tidigare trott, vi har en planet i vår galax som ursprungligen föddes i en annan galax, dock håller den på att slukas av sin "sol"... men man har också hittat tre nya grodarter vilket är en god nyhet eftersom grodfamiljen är den art som väldigt utsatt på grund av miljöförstöring...

Och gällande flygning, det finns de som utvecklar flyg som drivs av alger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar