söndag 28 november 2010

Det blir aldrig som man tänkt sig men alltid som man föreställt sig

Så igår åkte vi till ikea och inhandlade en grå soffa, ett svart matbord med svarta stolar och blå sits, en svart bokhylla och ett blått cd ställ (och lite annat krimskrams), det vi fick var en svart soffa och ett ljusbrun-aktigt ek bord samt lite ljusare stolar... haha! Men vem fan bryr sig?? ;)
Vi har en gigantiskt lägenheten, ett matbord där 14 glada själar kan dricka glögg om vi så önskar, vi har en soffa som rymmer minst 7 gosiga personer och det blåa cd stället gör mig lycklig för den är så blå.
Man kan trots allt måla om saker och ting! Det är faktiskt skönt att inse att man har den egenskapen att man inte blir irriterad eller besviken på små saker som inte är av betydelse. Bordet och soffan ska göra plats åt oss, våra familjen och vänner - det är det viktigaste.

Jag har ju aldrig julpyntat eller köpt gardiner eller inrett något eget boende på det här viset så det kan sluta hur som helst, men spännande är det! Speciellt när man tydligen kan gå in på Ikea, sluta ögonen, köra en finsk fylla och hämta ut paketen och sedan vet man inte vilken färg det är som möbeln kommer att ha! (Detta berodde på att de inte märkt upp rätt när det kom till färgerna på just de prylar vi ville ha)
Nåväl, det börjar lukta julstämning i köket i alla fall, även om det bara är några ljus som lyser :)
Nu ska det bara inhandlas en vettig matta och annat tjafs, skrivbord och kanske inte fåtölj, men det orkar vi inte göra förrän om minst en månad när vi har vilat upp oss lite :)

Det var inte så här jag hade tänkt mig från början, men det var den här känslan som jag hade föreställt mig, så jag är helnöjd! Jag tänkte att man skulle varva svart och blått i alla fall, så när platt-tv är inköpt lär det bli lite sådant på väggen där den ska vara. Så fortfarande är det lite krimskrams kvar som ska bort sedan när vi köpt in sådant vi ska ha :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar