lördag 27 november 2010

Välkommen hem!

Nu mina kära vänner börjar det dra ihop sig till att vi har ett komplett hem att komma hem till!
Igår kom hela flyttlasset där varje pryl effektivt och välplacerat fick sin egen plats.
Idag gjorde vi en helvetes resa till Ikea och handlade in köksbord, stolar, soffa och annat som jag inte ens kommer ihåg men jag vet att det var summan till en utlandsresa kan man säga...
Nu har vi alltså två toaletter, ett gästrum, vårt sovrum där vi numera sover på en Kungsängen eftersom vi BOR i Kungsängen, ett vardagsrum som är stort som vår förra lägenhet, ett kök där jag faktiskt kan laga mat, med uttag för alla möjliga köksapparaturer, och sedan vårt fantastiska uterum där man ser ut över mälaren...

Jag mår så jävla bra just nu så det går inte att beskriva :D

Och tyst är det, och värme i lägenheten, och tyst!! I love it!!

Och mitt i allt ihop så inser jag också att det är lördag, jag trodde att det var söndag!

Så imorgon blir lägenheten ganska "färdig", det kommer att tillköpas skrivbord och stolar och sedan en tv, men det tar vi sedan.

Här kommer iaf lite bilder på hur det ser ut i nuläget, innan vi fixar till imorgon :) Alla rum är dock större än vad de ser ut att vara, haha, det är helt vansinnigt, man glömmer saker i ett rum och får gå fram och tillbaka och det känns så fantastiskt!

Och självfallet ska jag fylla hela lägenheten med praktiskt och häftiga teknikprylar som CTRL + ALT + DELETE muggar, en stjärnhimmelsprojektor och mycket mera smått och gott.
Och uteplatsen ska få trägolv och infravärme.
Me like.
Och jag är kär i mitt kök.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar